Bonnekes


Beste man met de pet en uw namaak flikkenpakje aan, ik zie u niet graag komen. Eigenlijk zie ik u nooit komen. 't Is altijd te laat wanneer ik zie dat ge geweest zijt. Ge laat in stilte sporen na om mij er attent op te maken dat ge er waart. Altijd venijnige sporen. 't Is zelfs zo erg dat ik je als 'begunstigde' heb opgeslagen in mijn netbanking-affaire, om al uw bonnekes te betalen die ge geniepig onder mijn ruitenwisser schuift! Ge zijt er zelfs een keer in geslaagd mij twee bonnekes op één dag te geven. Waarschijnlijk dacht ge dat ik ze spaar, zoals de zegelkes in Albert Heijn. Wist ik veel dat een parkeerbonneke maar een halve dag waard is. Twee keer twintig euro!

Beste man met de pet en uw namaak flikkenpakje aan, slechts een paar keer per jaar heb ik zin om tegen iemand mijn gedacht te zeggen. Gij slaagt daar verdorie alle weken in. Ik ben steen en been gaan klagen bij de stad. Weet ge wat ze zeiden? Dat ik bij u een PEP toestel kon kopen. Een Persoonlijke Elektronische Parkeermeter, om achter mijn ruit te plaatsen. Die kan ik dan op voorhand laden. Zo moet ik niet meer naar de meter lopen. Alleen kost een PEP toestel 50 euro. Dat vergaten ze te zeggen. En dat terwijl ik 80% van de keren te voet naar mijn winkeltje ga. Soms gepakt als een ezelke. Te weten dat wekelijks klanten van Antwerpen en Brussel naar Deinze afzakken om ons schoon keukens te bezien. Ze voeden dan ook uw meterke, en ik stuur ze altijd op pad om iets te eten op de markt of aan de Leie. Ik vroeg aan de stad dus af en toe eens een keertje vrijstelling, voor al die goede daden. Maar 't was een PEP toestel waarbij ze bleven.

Beste man met de pet en uw namaak flikkenpakje aan, ge hebt mij vandaag weer een bonneke gegeven. Merci voor zoveel papier. Ik hoop dat ge ondertussen merkte dat ik niet betaal tot de eerste aanmaning in mijn bus belandt. Een 'retributie' noemt gij het zo schoon. 'k Moet u toch wat meer werk geven dan 1 minuutje schrijven. Een schoon getypt briefke kan er dan toch wel nog af voor mijn geld? Twintig euro dat verdien ik niet op één minuut.  Moest het eens een keertje regenen spring dan gerust binnen voor een tas koffie. Die kost hier waarschijnlijk wel twintig euro, maar dat kunt gij u vast wel permitteren...

Reacties

Populaire posts